Beste gebruiker, Wij proberen u als gebruiker de best mogelijke gebruikerservaring te bieden. Dit is naast de geboden functionaliteit ook afhankelijk van de snelheid en bereikbaarheid van onze dienst.  Wij bereiden onze capaciteit voor op basis van het door de praktijken opgegeven aantal gebruikers. Wanneer dit aantal gebruikers wordt overschreden gaat dit logischerwijs ten kosten […]

Beste gebruiker,

Wij proberen u als gebruiker de best mogelijke gebruikerservaring te bieden. Dit is naast de geboden functionaliteit ook afhankelijk van de snelheid en bereikbaarheid van onze dienst. 

Wij bereiden onze capaciteit voor op basis van het door de praktijken opgegeven aantal gebruikers. Wanneer dit aantal gebruikers wordt overschreden gaat dit logischerwijs ten kosten van de snelheid en bereikbaarheid van de applicatie.

De gebruikersaantallen zijn door een hoop praktijken zo goed mogelijk ingeschat aan het begin van het contract. Uit ervaring is gebleken dat deze aantallen door een aantal praktijken worden overschreden.
Wij hebben in eerste instantie nooit gecontroleerd op het aantal gebruikers daar wij hard bezig zijn geweest het programma te maken zoals het vandaag de dag is. Echter om de service te verbeteren zetten wij vanaf week 24 2011 een controle op het aantal gebruikers naar aanleiding van de door de praktijk opgegeven aantallen bij aanvang. Hiermee kunnen wij de capaciteit laten aansluiten op de werkelijke aantallen.

Dit heeft consequenties wanneer u het aantal gebruikers overschrijdt. Even een voorbeeld:
Een praktijk heeft bij aanvang aangegeven 2 gebruikers te hebben. Wanneer deze met zijn tweeën in de applicatie aan het werk zijn is er niets aan de hand. Zodra een derde gebruiker inlogd, zal de eerste die is ingelogd worden uitgelogd. Er verschijnt een melding waarin staat welke collega u heeft uitgelogd en wat het aantal licenties is wat de praktijk nu heeft.

Wanneer u het aantal licenties wilt verhogen logt u opnieuw in en kunt u via Begin -> Aanpassen licenties het aantal extra licenties aangeven. De aanvraag zullen wij dan zo spoedig mogelijk verwerken. Deze verhoging kan alleen gedaan worden door beheerders.

Wanneer u vragen heeft over het aantal gebruikers kunt u te allen tijde een ticket sturen.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geìnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Het Onatal Team